آشنایی با راندو و روش های انجام آن

راندو

راندو در معماری

راندو یکی از پروسه هایی است که کاربرد فراوانی در معماری دارد. تمامی اهالی معماری و عمران و تمامی علاقه مندان به مباحث هنر معماری می بایست با این کار آشنایی کافی داشته باشند. در این مطلب در این باره به شما اطلاعاتی ارائه خواهیم داد.

تعریف راندو

محور راندو برقراری ارتباط با مخاطب است. راندو در طراحی های مربوط به معماری عبارت است از به کاری گیری مجموعه ای از افکت ها و عناصر که فضای طراحی شده را برای بیننده باور پذیرتر می سازد. مثلاً به فراخور فضای طراحی شده، قرار دادن درختان یا انسان ها و یا نورپردازی ها و ایجاد سایه روشن های منطقی و عناصر این چنینی کارهایی است که برای راندو کردن می توان انجام داد. به این ترتیب،ارائه ی تکمیلی طرح و محصول نهایی طراحی معماری صورت خواهد گرفت؛ به شکلی که به برقراری ارتباط بهتر مخاطب با طرح بیانجامد. ویژگی های اقلیمی، بومی و فرهنگی با راندو قابل ارائه به مخاطب است.

شاید گمان شود این یک کار حاشیه ای و بی اهمیت است؛ اما توصیه می کنیم از تأثیر آن غافل نباشید. معماری در پیوند ناگسستنی با زندگی انسان هاست. بنابراین لازم است در طراحی های معماری از این عناصر استفاده شود تا کارایی طرح را در بهبود شرایط زندگی و کار انسان ها به خوبی نشان دهد. این تکنیک کمک می کند که مخاطب بهتر خود را در فضای طراحی قرار دهد و درک بهتر، صحیح تر و روشن تری از طراحی شما داشته باشد. روح و پویایی در معماری بسیار وابسته به این تکنیک است.

راندو
راندو

ابزارهای راندو

ابزارهای راندو در  یک پروژه معماری، شامل ابزارهای دستی و کامپیوتری است. می توان با ساده ترین ابزارهای دستی آن را انجام داد. مثلاً با ماژیک یا با اقسام مداد و مداد رنگی می توانید بهترین طرح های پایانی را ایجاد کنید و فضای طراحی شده ی خود را برای مخاطب کامل تر نمایید. شما می توانید در فضاهای طراحی شده ی خود بسته به نوع فضا و اقلیم یا شرایطی که قرار است این طراحی در آن اجرا شود، عناصر طبیعی مثل فضای سبز، یا عناصر زندگی انسانی مثل آدم ها، وسایل مورد استفاده ی آدم ها، ماشین ها و غیره را اجرا نمایید.

همچنین امروزه می توانید از ابزارهای کامپیوتری برای این کار کمک بگیرید. بسیاری از طراحی های دستی معماری امروزه جای خود را به طراحی های کامپیوتری داده اند. بسیاری از نرم افزارها به شما کمک می کنند که طراحی های خود را به شکل دقیق تر و بی نقص تر به انجام برسانید. پلاگین ها و نرم افزارهایی مثل نرم افزارهای آرشیکد، اتوکد،  پلاگین وی ری و پلاگین های تری دی مکس می توانند شما را در انجام هر چه بهتر این تکنیک یاری رسانند.

راندو
راندو

نکاتی ظریف درباره ی راندو

چنانچه از مبتدیان اهل هنر و معماری هستید، ضمن خوشحالی از حضور شما در جمع هنرمندان و معماران به نکاتی اشاره می کنیم که قطعا ً برای شما مفید خواهد بود.

تا حد امکان در هنگام راندو کردن از خودکار، خط کش، مداد و پاک کن بپرهیزید. از خراب شدن کار نترسید؛ اگر خراب شود دوباره خواهید کشید! تلاش کنید برای رسم خط های معماری فقط از خودنویس استفاده نمایید. اینکه کار را ابتدا با مداد انجام دهید و سپس با خودنویس تکمیل کنید نیز راهکار درستی نیست و اعتماد به نفس شما را کاهش می دهد. این قدر محتاط نباشید! ارائه ی یک کار زیبا به تمام این دردسرها می ارزد. در ابتدا برای انجام کار، از ماژیک استفاده کنید تا کار با ماژیک برایتان به مرور آسان تر شود. همچنین در ابتدای کار بهتر است ماژیک سیاه را به کار بگیرید. توصیه ی آخر این است که از ایجاد رنگ های زیاد و اغراق آمیز بپرهیزید. چگونگی دقیق تر این کار، اصلاً آموزشی نیست؛ بلکه هر کس بر مبنای ذهن، تخیل و خلاقیت خود این کار را انجام می دهد.

نظر دهید
میانگین نظرات
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
11 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
occampDar
occampDar
2 سال قبل
Propecia
2 سال قبل

Bentyl 20mg How To Buy

poicisa
poicisa
2 سال قبل
Attexvema
Attexvema
2 سال قبل
intique
intique
2 سال قبل
occampDar
occampDar
2 سال قبل
acasops
acasops
2 سال قبل
envectert
envectert
2 سال قبل
unfaige
unfaige
2 سال قبل
unfaige
unfaige
2 سال قبل
envectert
envectert
2 سال قبل
کمک نیاز دارید؟ تماس از طریق واتساپ