طراحی نمای رومی ساختمان

طراحی نما

امروزه طراحی نما ساختمان یکی از مهمترین المان هایی است که هر فرد برای خرید یا ساخت ساختمان خود در نظر می گیرد. زیبایی هر بنایی به طراحی نمای آن بستگی زیادی دارد. در این مقاله ما به یکی از این گونه طراحی ها که به نمای رومی معروف است می پردازیم.

طراحی نما
طراحی نما

  نمای کلاسیک رومی

این نوع طراحی که در دسته طراحی های کلاسیک قرار دارد نمادی از قدرت و اقتدار روم را در گذشته نشان می دهد. در اینگونه طراحی از مصالح سنگین و پرهزینه استفاده می شود. برای همین است که این نوع طراحی نما یکی از لوکس ترین و گرانبهاترین نوع ساختمان ها را می سازد.

در این نوع طراحی علاوه بر المان هایی از معماری روم باستان از معماری ایران باستان هم استفاده می شود. این طراحی در میان ایرانیان طرفداران بسیاری دارد برای همین است که طراحان سعی می کنند از نمادهای ایرانی نیز در این طراحی استفاده کنند.

بیشترین مصالحی که در اینگونه نما مورد مصرف قرار می گیرد سنگ تراورتن و گرانیت و سنگ مرمر است. این نوع سنگ ها جزء گرانبهاترین نوع سنگ ساختمانی هستند برای همین در بعضی از مواقع برای کم کردن هزینه های ساختمان از سیمان به جای این نوع سنگ ها استفاده می شود.

طراحی نما
طراحی نما
طراحی نما
طراحی نما
طراحی نمای رومی
طراحی نمای رومی
طراحی نمای رومی
طراحی نمای رومی

ویژگی های طراحی نما رومی

به علت شاحصه های بسیاری که در این نوع طراحی وجود دارد هر فردی برای اولین بار هم این نوع نما را ببیند می تواند آن را بشناسد و سبک رومی را در میان سبک های دیگر تشخیص دهد. اما اگر شما تا به حال اینگونه نماها را ندیده اید چند مشخصه این طرح عبارتند از:

– وجود ستون هایی به روش دوریک، یونیک و قرنتی

– دارا بودن قوس های که بسیار قطور هستند و به شکل کاملا منحنی دیده می شود.

– تعداد زیادی ستون تزئینی در این نمای رومی. این ستون ها در بیشتر مکان های این نوع طراحی دیده می شود مانند تراس، راه پله و یا ایوان ویلاها.

این نوع نمای رومی در سبک های کلاسیک و نئو کلاسیک بسیار دیده می شود. البته در بعضی از طراحی ها برای اینکه به نما حالت کاملا رومی داده شود از مجسمه هایی با طرح های مختلف نیز استفاده می شود.

طراحی نمای رومی
طراحی نمای رومی
طراحی نمای رومی
طراحی نمای رومی

مواردی که در طراحی نما در نظر گرفت

در این نوع طراحی باید به مصالح ساختمانی با ارزش مانند سنگ تراورتن توجه زیادی شود. از این نوع سنگ معادن زیادی در کشور وجود دارد اما باز هم برای کاهش هزینه ها می توان از سیمان سفید به جای این نوع سنگ استفاده کرد. طراحی رومی به جزئیات در اجرا اهمیت زیادی می دهد. برای همین بسیار پرکار و پرهزینه است. البته به نورپردازی در نمای رومی باید توجه وافر داشت. رنگ ها در نورپردازی و نمای ساختمان باید روشن و پخته استفاده شود. توجه به این اصول در نمای رومی به شما یک طراحی با شکوه و پر ابهت را می دهد. دقت کنید که در طراحی نما کلاسیک ایجاد هارمونی در رنگ و تقارن طراحی بسیار حائز اهمیت است.

تصور ۳

انتخاب نمای رومی یک انتخاب بی نظیر

طراحی نمای رومی امروزه در میان مردم بسیار پرطرفدار شده است. زیرا در میان نماهای اسلامی و ایرانی از پیچیدگی های کمتری برخوردار است. شما می توانید این نماها را در بیشتر مناطق شهری حتی در میان ویلاها و آپارتمان ها هم مشاهده کنید. به علت استفاده از ستون های عریض این نوع نما حالتی مستحکم و مقاوم را به بیننده القا می کند.

استفاده از رنگ های روشن در نما و نورپردازی های مناسب در اینگونه طراحی ها چهره یکنواخت شهر را تغییر می دهد و خستگی چشم را از دیدن مناظر یک شکل در می کند. امروزه می توان از مصالح جایگزین برای این نوع نماها استفاده کرد و هزینه ها را تا مقدار قابل توجهی کم نمود. علاوه بر زیبایی این نوع نما، اینگونه طراحی ها به ساختمان حالتی شیک و مدرن می دهد. زیبایی بصری که این نما در چشم ایجاد می کند هم بسیار قابل توجه است. استفاده از این نوع طراحی نما به ویلاها زیبایی دوچندان می بخشد.

طراحی نمای رومی
طراحی نمای رومی
طراحی نمای رومی
طراحی نمای رومی
نظر دهید
میانگین نظرات
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
6 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
unfaige
unfaige
2 سال قبل
intique
intique
2 سال قبل
occampDar
occampDar
2 سال قبل
Attexvema
Attexvema
2 سال قبل
unfaige
unfaige
2 سال قبل
Viagra
2 سال قبل

achat levitra 20mg prix

کمک نیاز دارید؟ تماس از طریق واتساپ