مفهوم لند اسکیپ در معماری به چه معناست ؟

لند اسکیپ

لند اسکیپ از یک فعل یا خاصیت علمی نشات می گیرد که به معنای زیبایی شناختی و زیباسازی است. در کل تغییر گسترده ای که در فضای بیرون از خانه و یا محوطه ی بیرونی آن ایجاد می کنید را لند اسکیپ گویند. ایجاد محوطه ی سرسبز اصول و معیارهای خاص خود را دارد که با هم به بررسی آن می پردازیم.

لند اسکیپ
لند اسکیپ

مزایای ایجاد لند اسکیپ در محوطه ی ساختمان:  

فرض کنید از پنجره ی خانه ی خود به حیاط نگاه می کنید و با فضایی زیبا و سرسبز روبرو می شوید. خود به خود انرژی مثبتی را دریافت خواهید کرد و از سپری کردن اوقات تان در خانه لذت خواهید برد. شما در ابتدای طراحی نما و محوطه ی خانه هزینه ای را صرف ایجاد فضای سبز در حیاط می کنید. اما اگر زمانی تصمیم به فروش خانه گرفتید، ارز و سودش نیز به واسطه ی فضای زیبایی که ایجاد کرده اید افزایش می یابد. این بدان معناست که لند اسکیپ ارزش خانه را بالاتر می برد. محوطه های سبز دارای مزایای دیگر هستند، از قبیل:

  • کاهش نویز و آلودگی
  • خنک کننده ی طبیعی
  • بهره مند شدن از فضای زیبا
  • تنوع در معماری و نمای بیرونی ساختمان

انواع لنداسکیپ و محوطه سازی فضای سبز: 

انواع بسیار زیادی از لند اسکیپ در دنیا وجود دارند که ما در زیر فقط به چند نمونه اشاره می کنیم. دلیل انتخاب این موارد اجرای سریع آن ها است. 

  • چمن: یکی از ساده ترین فضا سازی ها است که به اشکال مختلفی می توان آن را پیاده سازی کرد.
  • بوته ها: این مورد زمان بیشتری را به نسبت چمن نیاز دارد اما یکی از زیباترین نوع  لند اسکیپینگ است.
  • درختان گل دار: فضایی زیباتر و پرتر را با این نوع محوطه سازی خواهید داشت. انواع درخت ها را در فضا می توان کاشت و ظاهر آن ها را آراسته و زیباتر کرد.
  • چشمه ها و حوض های مصنوعی: اگر از ترکیب درخت ها و حوض های زیبا استفاده کنید، یکی از فوق العاده ترین فضاها را خواهید داشت.
  • گل های رنگی: علاقه ی بصری در بین انسان ها از اهمیت بالایی برخوردار است. گل های رنگارنگ با ترکیب های زیبا یکی از مواردی است که می تواند جذابیت محیط را دو چندان کند. 

اگر از درختها و گل های چهار فصل مانند کاج و سرو در محوطه ی خانه تان استفاده کنید می توانید از زیبایی آن ها در چهار فصل بهره مند شوید.

لنداسکیپ
لنداسکیپ

اصول مهم در محوطه سازی فضای سبز:

در طراحی مدرن لند اسکیپ معماران عقیده دارند که بایستی با طراحی و معماری کلی ساختمان هماهنگ باشد. البته موضوع همنواختی در کل ساخت و سازهای مدرنیته به چشم می خورد. اما زمانی که فضای سبز در محوطه مکمل طراحی کلی ساختمان باشد ترکیبی جذاب تر و صد البته زیباتر را پدید خواهد آورد. نکته ی بعدی در طراحی فضای سبز مربوط به تناسب گیاهان با فضای انتخاب شده است. بر اساس این موضوع بایستی محوطه را تقسیم بندی کرد و برای هر نقطه گیاه مناسب را در نظر گرفت. اما تکنیک ویژه ای از سوی کارشناسان ارائه شده و آن هم استفاده از گیاه ها و ترکیباتی است که دارای سرعت رشد بالایی هستند. مهندسان معمار هم چنین بر این باور هستند که هرگز در لنداسکیپ چیزی را حذف نکنید؛ بلکه آن را تغییر ظاهر دهید.

لند اسکیپ
لند اسکیپ
طراحی فضای سبز
طراحی فضای سبز
طراحی فضای سبز
طراحی فضای سبز
طراحی فضای سبز
طراحی فضای سبز
طراحی فضای سبز
طراحی فضای سبز
طراحی فضای سبز
طراحی فضای سبز
نظر دهید
میانگین نظرات
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
9 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
acasops
acasops
2 سال قبل
poicisa
poicisa
2 سال قبل
Propecia
2 سال قبل

Aquetic

intique
intique
2 سال قبل
Attexvema
Attexvema
2 سال قبل
myncthymn
myncthymn
2 سال قبل
Viagra
2 سال قبل

Sinus Infection Zithromax

occampDar
occampDar
2 سال قبل
Stromectol
2 سال قبل

Benadryl

کمک نیاز دارید؟ تماس از طریق واتساپ